Wyrazenia regularne - niech mi ktos pomoze zrozumiec

Autor: MrKramer <mkramer_at_poczta.fm>
Data: Sat 30 Dec 2006 - 13:54:48 MET

Witam

Niech ktos pomoze mi zrozumiec bo nie do konca mi wychodzi cwiczenie
dot. wyrazen regularnych.
Ponzsze polecenie:

findstr "^To.*:$" readme.txt

zwraca takie cos:

To view the contents of this compact disc, you will need:
To display the maximum number of colors:
To install Microsoft Internet Explorer:
To install Microsoft Word Viewer:
To install Microsoft PowerPoint Viewer:
To install Microsoft Windows MediaŤ Player:
To update the codecs for Microsoft Windows Media Player:
To install the Macromedia Flash 6.0 plug-in for Microsoft Internet Explorer:
To open the Trainer Materials Web page:

Ok. Tak ma byc i tak chcialem. Ale jak wpisze, ze nie chce by wyswietlal
mi lini, ktore nie zawieraja litery "M", to juz nie dziala.
Stosuje do tego ponizsze polecenie:

findstr "^To.*[^M].*:$" readme.txt
lub
findstr "^To.*[^M]*.*:$" readme.txt

Po tym poleceniu wyswietla taki sam wynik, a wedlug mnie powinien taki
jak chce, czyli linie nie zawierajace litery "M"

Jest jeszcze wiecej niezrozumialych dla mnie przykladow z tym
zwiazanych, ale na razie skupie sie na tym. Od czegos wszak trzeba zaczac.

Wszystko co do tej pory czytalem mowi ze powinno byc dobrze, anie jest
dobrze. Gdzies na pewno robie blad. Tylko nie wiem gdzie.