Re: Wyrazenia regularne - niech mi ktos pomoze zrozumiec

Autor: Konrad Szkudlarczyk <ROT13_xbaenqfmxhqynepmlx_ROT13_at_poczta.fm.INVALID>
Data: Sat 30 Dec 2006 - 14:19:04 MET

Sat, 30 Dec 2006 13:54:48 +0100, MrKramer napisał(a):

> Ok. Tak ma byc i tak chcialem. Ale jak wpisze, ze nie chce by wyswietlal
> mi lini, ktore nie zawieraja litery "M", to juz nie dziala.
> Stosuje do tego ponizsze polecenie:
>
> findstr "^To.*[^M].*:$" readme.txt
> lub
> findstr "^To.*[^M]*.*:$" readme.txt

Twoje wyrażenie oznaczają "szukaj linii zaczynających się od To,
później mających dowolne znaki (także M) aż do wystąpienia znaku nie
będącego M (albo zero lub większej liczby takich znaków, w drugiej
linii), po którym znów mogą wystąpić dowolne znaki (także M) aż do
dwukropka.

--
Pozdrawiam
Konrad Szkudlarczyk  [konradszkudlarczyk(at)poczta(dot)fm]