Zagadka Win2k i MS-SQL serwer

Autor: Rafał <nie_bedziemy_karmic_at_spamerow.pl>
Data: Sat 30 Dec 2006 - 08:13:04 MET

Witam
Zakupiłem program Subiekt GT, który pracuje na Microsoftowym SQL Server. No
i sęk w tym, że nie mogę się podłączyć do bazy MS-SQL z innego komputera
niż ten, na którym ten serwer jest zainstalowany. Inne komputery "nie
widzą" w ogóle serwera SQL, zarówno te z Win98, jak i te z Win2k.
Oto poczynione kroki, aby zidentyfikować problem:
- wyłączyłem wszystkie antywirusy, które mogłyby zawierać jakiekolwiek
firewalle
- sprawdziłem czy w ustawieniach TCP/IP dla karty nie ma załączonego
filtrowania.
- podłączyłem się do Serwera kablem skrosowanym (bo chciałem wykluczyć, że
router coś filtruje)

Co ważne: Wcześniej jakieś pół roku temu było zrobione: Na routerze (router
Thomson z TPSA) został wyłączony DHCP - wszystkie adresy są skonfigurowane
ręcznie. Z tym "serwerem" były takie problemy, że gdy był włączony DHCP i
adresy były dynamiczne to ten "serwer" nie widział Internetu mimo poprawnie
pobranego adresu IP. Co więcej, żeby skomplikować: ten serwer ma "jakoś"
uruchomiony serwer DHCP, którego nie ma w usługach - przypisuje on IP z
podsieci 10.10.0.X z bramą 10.0.0.1. Nigdzie nie mogę znaleźć żadnego
ustawienia konfigurującego wyłączenie tego serwera DHCP. Być może ten
komputer zanim trafił do mnie pełnił rolę jakiegoś routera.
Nie chcę wywalać systemu i instalować go na nowo, bo to jest masakra, tyle
jest użytecznych i potrzebnych rzeczy na tym komputerze, które chodzą bez
zarzutu. Pomóżcie proszę...

--
Aby napisać priv: http://www.cerbermail.com/?paahiRRgah
Dzisiaj to takie wczorajsze jutro, a pamięć nie notuje faktów lecz