Re: Zagadka Win2k i MS-SQL serwer

Autor: Kajetan <kajetan_at_no.mail.gov.pl>
Data: Sat 30 Dec 2006 - 14:53:15 MET

Użytkownik "Rafał" <nie_bedziemy_karmic@spamerow.pl> napisał w wiadomości
news:1nrn1xr0nl1vx$.9ewfoac194rl$.dlg@40tude.net...
> Witam
> Zakupiłem program Subiekt GT, który pracuje na Microsoftowym SQL Server.
> No
> i sęk w tym, że nie mogę się podłączyć do bazy MS-SQL z innego komputera
> niż ten, na którym ten serwer jest zainstalowany. Inne komputery "nie
> widzą" w ogóle serwera SQL, zarówno te z Win98, jak i te z Win2k.
> Oto poczynione kroki, aby zidentyfikować problem:
> - wyłączyłem wszystkie antywirusy, które mogłyby zawierać jakiekolwiek
> firewalle
> - sprawdziłem czy w ustawieniach TCP/IP dla karty nie ma załączonego
> [...]

Jak ustawiles Server Network Utility? Domyslnie MSSQL ma enabled tylko Named
Pipes,
musisz mu dodac TCP/IP. Jak to zrobisz, to wykonaj netstat -an i zobacz czy
cos ci slucha
na 1433/tcp (chyba ze zaznaczyles Hide Server w wlasciwosciach transportu
TCP/IP, wtedy
2433/tcp). Powinienes miec proces sluchajacy na jednym z tych portow.
Jesli masz, to zainstaluj na stacji z ktorej chcesz sie laczyc narzedzia
klienckie (Query Analyzer
i Enterprise Manager) i zobacz czy wszystko jest OK, pamietaj ze na kliencie
tez musisz skonfigurowac
Client Network Utility.