Re: domena windows i profile

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Wed 20 Dec 2006 - 21:42:52 MET

""Przemysław C."" <pc83_antyspam_usunac@wp.pl> wrote in message
news:embbuf$lss$1@atlantis.news.tpi.pl...

> aha czyli mozna logowac sie do doemny a pliki uzytkownikow trzymac na
> lokalnych dyskach hostow.. to byloby dobre rozwiazanie tylko jest taka
> sytuacja ze czasami niektore lapki jada na szkolenie (na codzien sa
> uzywane do pracy bo po co maja sie marnowac) i czlowiek ktory pracuje na
> tym kompie moglby np pracowac na innym ale nie chce wtedy zgrywac gdzies
> plikow, poczty itp. Co tutaj mogloby mi pomoc?

Ja zastosowałem program Network/Unplugged http://www.mobiliti.com/ . Zakłada
on na lokalnym dysku wirtualny katalog będący odzwierciedleniem
udostępnionego na serwerze zasobu. Instaluje też dodatkową wirtualną sieć
udającą Twoją sieć lokalną. Kiedy program stwierdzi, że serwer nie jest
fizycznie dostępny, przełącza się na tą sieć wirtualną, a ponieważ mapowania
dysków serwera w niej w rzeczywistości odwołują się są do owego wirtualnego
katalogu, to użytkownik może spokojnie dalej pracować tak, jakby cały czas
był podpięty do prawdziwej sieci. Powrót do normalnej pracy dokonuje się
automatycznie w chwili wykrycia dostępu do serwera. Wówczas - lub na
życzenie - dokonywana jest synchronizacja danych będąca w istocie
rozbudowanym mechanizmem rozwiązywania konfliktów (trywialne porównanie
czasu powstania plików nie wystarcza). W wersji "więcej płatnej" został też
zaimplementowany mechanizm przesyłania samych różnic w plikach, a nie całych
plików. Pozwala to n na stosunkowo szybką synchronizację nawet powiedzmy
skrzynki Outlooka korzystając z wolnych łączy typu GSM. Polecam.

--
M.   [MS-MVP]
/odpowiadając zmień px na pl/