Re: VPN i logowanie do domeny

Autor: machina <"machina">
Data: Tue 19 Dec 2006 - 22:14:45 MET

"yodacki" <yodacki@gazeta.pl> wrote in message
news:em96bt$r8b$1@inews.gazeta.pl...
> Witam,
>
> mamy w firmie postawiony VPN na maszynie Symantec Gateway Security, która
> ogólnie "strzeże" naszej sieci.
> Podłączam się do VPN'a przez klienta od Symantec'a (Symantec Clinet VPN),
> ponieważ poprzez konfiguracje sieci VPN w samym winxp jest to niemożliwe.
> Połączenie przebiega bez zarzutu.
> Mogę pingować maszyny w naszej sieci, wchodzić na nie poprzez np. VNC.
> Mamy także w naszej firmie domenę, która jest postawiona na serwerze w2k.
> I w związku z tym mam pytanie.
> Czy jest możliwe podpięcie się do domeny w firmie, kiedy podłącze się
> [...]

Ja logujac sie przez VPN'a do firmowej sieci z domowego komputera, nie
bedacego w domenie firmowej sieci, nie uruchamiam zadnych skryptow
logowania, w koncu to nie LAN a moze tylko przeszkadzac. Moim zdaniem,
pracujac zdalnie, przez VPN'a najlepiej recznie sobie podlaczac, to co
akurat jest potrzebne. Dostaje sie przez sciezke UNC, np.
\\xxx.xxx.xxx.xxx\nazwa_share'a [enter]

Jezeli zapyta sie mnie o jakiegos usera i haslo, to w polu user wpisuje:
domena\user_domenowy, a w polu haslo, haslo do mojego konta domenowego i mam
dostep do wszystkiego na co pozwalaja prawa dla konta, ktorym sie
autoryzowalem w domenie.

--
Pozdrawiam
Mariusz