Re: DOS - czy ktos jeszcze pamieta?

Autor: first <mail_at_snailmail.ru>
Data: Tue 19 Dec 2006 - 15:43:24 MET

On Tue, 19 Dec 2006 12:18:07 +0100, "Michal Kawecki" <kkwinto@o2.px>
wrote:

>"sTav" <marmro9@o2.beztego.pl> wrote in message
>[...]
>
>Mozliwe. Ja jednak mialem kiedys problem z plyta glówna, która zajmowala na
>wlasne potrzeby czesc niskiej pamieci i pewien stary specjalistyczny program
>DOS-owy przez to dzialal wadliwie. Pomogla zmiana komputera. Stad moje
>podejrzenia i sugestia, zeby sprawdzic dostepnosc pamieci na nowej plycie
>glównej w porównaniu do poprzedniej. Zreszta ZTCP nawet same programy do
>zarzadzania pamiecia (emm386, qemm) maja przelaczniki dopasowujace je do
>konkretnego, specyficznego sprzetu.

Znalazlem!!

Sprawdzilem te rzeczy o ktorych pisaliscie wczoraj. Te configi,
autoexec, emm386 (qemm wywalilem bo mieszal jeszcze bardziej),
ustawienia portow (okazalo sie ze port LPT3 jest w tym kompie portem
wirtualnym, z ktorego dane pobiera sobie interpreter postscriptu).
Ustawienia wszystkich tych rzeczy wydawaly mi sie w porzadku.

Po opisanych przedwczoraj testach i Waszych opiniach wyraznie bylo
widac, ze przyczyna lezala w biosie. Znalazlem w ustawieniach advanced
taki punkt dotyczacy systemu os/2 i mozliwosci ustawienia enabled, gdy
pamiec komputera liczy wiecej niz 64 MB. Zrobilem to i bingo!
Drukowanie poszlo. A wiec sukces... tylko z malym znakiem zapytania...
Otoz w komputerze zrodlowym analogiczna opcja (bios jest inny i tam
brzmi to "boot to os/2 >64 MB") jest disabled...
I badz tu madry :-) Najwazniejsze, ze jest jedna zapasowa dzialajaca
maszyna w razie draki.

Dziekuje serdecznie Wam wszystkim za rady. Jaki ten DOS byl prosty,
nieprawdaz?

Pozdrawiam
f.