Re: Disk Boot Failure,... co teraz?

Autor: Sławomir Stępniak <slaw1step_at_poczta1.1onet.pl>
Data: Sat 16 Dec 2006 - 15:17:57 MET

In news:25db.00000084.4583f468@newsgate.onet.pl , *to0l* wrote:
> moge
> Sprobowalem inaczej sformatowalem dysk zaznaczajac "utworz dysk starrowy
> systemu MS-DOS" i skopiowalem na niego pliki awdflash.exe i A8N-E.BIN po
> boot'cie z fdd wpialem po A:/>awdflash i uruchomil ie ten program do
> wgrywania BIOS'u podalem w polu "File Name to Program" A8N-E.BIN pozniej
> wtkoczyl kimunikat Do You Want to ave Bios dalem N pozniej Y i na dole
> pojawil sie kursor A:/> i juz nic sie nie dzialo :/ zadnej weryfikacji
> Bios'u na fdd nie bylo jak jest napisane w manualu.
> --
> [...]

Zostaw może na razie ten nowy bios, z tego co doczytałem jest odpowiedni
do płyty, i nikt specjalnie nie narzekał.
Jakby co jeszcze się do tego wróci.
Skup się na poprawnym zabootowaniu.

Najpierw jednak w BIOS, masz opcje boot device priority, i tam tylko
wybór CD, FD, HDD, ale powinieneś mieć obok (w menu boot) opcję
Hard disk drives. Tam zmień dysk na inny. Manual pkt. 2.6.3

Jak się biosem nie uda (niby dlaczego?) to:
Dla testu wypnij wszystkie napędy fizyczne i zostaw 1 dysk. Próba boot.
Potem drugi. Próba boot.
Potem oba,
zamień master ze slave (kolejnością na taśmie lub zworkami). Próba boot.

W międzyczasie opisz jak te dyski są poustawiane, bo podejrzewam, że miałeś
pierwotnie boot z secondary, na nim ntloader, a system na innym dysku
(master), ale to domysły są tylko, więc po kolei masz wg bios:
master: ...
slave: ...
boot z master ...
system na: ...
ntloader na: ...
(po starcie systemu dyski poznasz po wielkości, nie literach, bo system
w kolejności liter może mieszać)
Spróbujemy wydedukować jak było, i do jakiego układu usilnie dążyć.

--
Pozdrawiam.:Sławomir Stępniak:.slaw1step@poczta1.1onet.pl(ale bez cyfr)