Re: Czym szybko i bez sladu wymazac *skasowane* wczesniej pliki?

Autor: latet <spam_at_xxx.pl>
Data: Sat 16 Dec 2006 - 13:39:23 MET

> A skąd program ma wiedzieć, które ze skasowanych plików są jeszcze
> widoczne a które nie?

Np. program Restoration wyświetla listę skasowanych plików
(niby)mozliwych do odzyskania. O te mi chodzi.

Chce zrobić tak, aby taki program jak Restoration nie znalazł już nic
do odzyskania (i tak się dzieje, po wyzerowaniu całej wolnej powierzchni).
Ale jesli np. jest to tylko kilka małych plików, to po co zerować setki
gigabajtów?

Niechby po prostu taki Restoration wyzerował to, co sam uważa
za możliwe do odzyskania, a nie całość dysku niezajętego przez
obecne pliki.

> Musiałbyś najpierw zapuścić procedurę analizującą obszar wskazywany przez
> system jako pusty celem wyszukania w nim dających się jeszcze odzyskać
> plików,

Dokladnie to robi Restoration. Wyszukuje pliki nadające się do odzyskania.
Z tym że pokazuje więcej plików, niż te, które naprawdę można
odzyskac w całości. Pokazuje więc slady po istniejących kiedyś plikach,
ich nazwy.

> przekazania takiej listy programowi zerującemu i następnie ich
> wyczyszczenia.

A tego już nie robi.

Pozdrawiam,

latet