Re: XP a dwurdzeniowosc procesora

Autor: dziobu <kpawelXXX_at_XXXkr.onet.pl>
Data: Fri 15 Dec 2006 - 00:26:18 MET

Dnia 12/15/2006 12:14 AM, Użytkownik latet napisał:
> Witam,
>
> Jak to jest pod zwykłym WinXP (nie 64 bitowym) z wykorzystaniem
> dwurdzeniowosci procesora? (w moim przypadku Intel Core 2 Duo).

Tak jak z wykorzystaniem dwóch procesorów.

> Obserwuję wykres obciążenia procka w Menedżerze Zadań
> i okienko to jest podzielone na dwie części.

Dla każdego rdzenia masz wykres.

> Jesli puszczę np.
> antywira, ktrory intensywnie skanuje dysk, to w jednej części
> obciążenie sięga 100%, w drugiej bliskie zeru, a średnia wartość
> wyświetlana jest ok. 50%.

No to chyba logiczne ;)

> Czy to naprawdę jest tak, że system operacyjny sprawia, że
> jeden program (czy proces) jest obsługiwany przez jeden rdzeń,
> a inny przez drugi?

Tak.

> Jakos mi sie to zbyt piękne wydaje, zeby
> bylo prawdziwe.

No muszą być jakieś plusy tego świata ;P

> A jakie muszą być warunki spełnione, aby jedna aplikacja
> korzystała z obu rdzeni, aby działać szybciej?

Musi uzywać wątków do obliczeń. Jesli program liczy coś w jednym wątku
to nie da sie tego rozdzielić na dwa rdzenie więc zawsze uzyje tylko
jednego rdzenia jednoczesnie.
Np Winrar kompresując pliki może uzywać wielu wątków - wtedy uzycie
procesora (całość) sięga 100% bo ten tworzy dwa wątki i każdy z nich żre
jeden rdzeń.

> Kumplel mi tu
> podpowaiada, ze to mozliwe tylko pod 64-bit Windows?!?

Zmień kumpla ;P

BTW - Core 2 Duo chyba ma obsługe 64-bitowych instrukcji (?)

--
Pozdrawiam                                       | _ \| __|/ __|/ __|
Paweł Konarski                                   |  _/| __|\__ \\__ \