Re: XP a dwurdzeniowosc procesora

Autor: latet <spam_at_xxx.pl>
Data: Fri 15 Dec 2006 - 00:38:37 MET

> Musi uzywać wątków do obliczeń. Jesli program liczy coś w jednym wątku to
> nie da sie tego rozdzielić na dwa rdzenie więc zawsze uzyje tylko jednego
> rdzenia jednoczesnie.
> Np Winrar kompresując pliki może uzywać wielu wątków - wtedy uzycie
> procesora (całość) sięga 100% bo ten tworzy dwa wątki i każdy z nich żre
> jeden rdzeń.

OK, fajnie. A co jesli chce, aby RAR sie tak nie panoszył?
Pytam w sensie ogolnym - kto lub co o tym decyduje
(oprócz samego programu)? Bo na prywatnym kompie mam
procesor 1-rdzeniowy i często doskwiera mi sytuacja, że 1 proces
(np. avp.exe (Kaspersky)) zabiera 100% mocy na np. 40 sekund,
i cala reszta dosłownie zamiera. Na tym kompie z Core DUO 2
najwyrazniej tak źle nie będzie. O ile tak brzydko nie bedzie
się zachowywał jakiś program napisany jak WinRAR. Czy wtedy
moze coś tak skonfugurowac, aby mu tego zakazac?

> BTW - Core 2 Duo chyba ma obsługe 64-bitowych instrukcji (?)

Ma to: MMX, SSE, SSE2, SSE3, SSSE3, EM64T
                                                      ~~~~~~

W ogole jestem oczarowany tym prockiem. Zwlaszcza tym,
że może pracować tak cicho (tzn. jego wiatrak boxowy),
ale to raczej zasługa płyty głównej chyba (Ausu P5LD2-SE).
Niepokoi mnie tylko, ze jego temp. nie spada ponizej 50 C. Ale moze tak ma
byc.

Pozdrawiam,

latet