XP a dwurdzeniowosc procesora

Autor: latet <spam_at_xxx.pl>
Data: Fri 15 Dec 2006 - 00:14:34 MET

Witam,

Jak to jest pod zwykłym WinXP (nie 64 bitowym) z wykorzystaniem
dwurdzeniowosci procesora? (w moim przypadku Intel Core 2 Duo).

Obserwuję wykres obciążenia procka w Menedżerze Zadań
i okienko to jest podzielone na dwie części. Jesli puszczę np.
antywira, ktrory intensywnie skanuje dysk, to w jednej części
obciążenie sięga 100%, w drugiej bliskie zeru, a średnia wartość
wyświetlana jest ok. 50%.

Czy to naprawdę jest tak, że system operacyjny sprawia, że
jeden program (czy proces) jest obsługiwany przez jeden rdzeń,
a inny przez drugi? Jakos mi sie to zbyt piękne wydaje, zeby
bylo prawdziwe.

A jakie muszą być warunki spełnione, aby jedna aplikacja
korzystała z obu rdzeni, aby działać szybciej? Kumplel mi tu
podpowaiada, ze to mozliwe tylko pod 64-bit Windows?!?

Oświećcie prostaczka, który pokornie o to prosi po północy.

Dzięki,

latet