Re: Language pack na angielskim XP i problem z polskimi literami

Autor: Andrzej P. Wozniak <uszer_at_poczta.onet.pl.invalid>
Data: Fri 08 Dec 2006 - 21:33:05 MET

Osoba podpisana jako Tomasz Pyra <hellfire@spam.spam.spam> w artykule
<news:elbc3f$b16$1@news.task.gda.pl> pisze:

> A aplikacji trzeciej. Konkretnie napisanej przeze mnie.
>
> Użytkownik wprowadza do kontrolki RichEdit tekst zawierający polskie
> znaki - na ekranie wszystko wygląda poprawnie.
> Natomiast funkcja która pobiera tekst z tego RichEdit-a dostaje tekst
> bez polskich znaków (zamieniony na łacińskie odpowiedniki - czyli 'ą' na
> 'a', 'ź' i 'ż' na 'z' itd.).
> W moim programie nie ma funkcji która by to tłumaczyła.
> Działa to poprawnie na różnych Windowsach w różnych wersjach językowych,
> problem jest tylko u użytkownika który ma angielskie XP i jakieś tam
> [...]

To coś wygląda faktycznie na związane z kontrolką RichEdit, a dokładniej z
jej wersjami dołączanymi do MS Office. Patrz wrześniowy wątek "Problemy z
krojem fontów pomiędzy literami ł i ń":
http://groups.google.pl/groups/search?q=%22Problemy+z+krojem+font%C3%B3w%22

Dodam, że u mnie na polskiej wersji Windows nastąpiła konwersja ogonków do
ASCII przy druku z IE strony www lokalnego pliku html, który był zapisany w
utf-8. Ta sama strona po przekonwertowaniu pliku do zestawu windows-1250
wydrukowała się poprawnie. Wydaje się, że wtedy miałem już wybraną na
podstawie wskazanej powyżej dyskusji wersję kontrolki richedit, ale w tym
czasie ekperymentowałem rónież ze zmianą domyślnego języka IE, więc chyba
zabawę trzeba będzie powtórzyć.

Tymczasem Tobie mogę zaproponować tylko sprawdzenie wersji pliku
riched20.dll zgodnie z zaleceniami wspomnianej dyskusji i ustawienie w
opcjach internetowych języka polskiego jako domyślnego (przycisk
"Languages/Języki..." na zakładce "General/Ogólne").

--
Andrzej P. Woźniak  uszer@pochta.onet.pl  (zamień miejscami z<->h w adresie)