Re: Jak przenie¶æ XP na nowy dysk ???

Autor: Lawrens Hammond <valhalla_at_interia.pl>
Data: Fri 08 Dec 2006 - 01:49:01 MET

U¿ytkownik "Arek" <arcady2@NO.SPAM.poczta.onet.pl> napisa³ w wiadomo¶ci
news:ela950$e31$1@news.onet.pl...
> Wygl±da, ¿e system siê ³aduje, ale zamiast pulpitu otrzymujê okienko z
> tekstem "trwa wylogowanie". Próbowa³em wej¶æ po przez "tryb awaryjny",
> ale równie¿ siê nie da - dostajê na zmianê komunikaty - "trwa ³adowanie
> ustawieñ osobistych" / "trwa wylogowanie"

Ja w takiej sytuacji posi³kowa³bym siê programem Partition Magic (w wersji
najnowszej, KONIECZNIE DOSowy! - windziany to ryzykowny szajs).
Oba dyski podpiête pod ten sam komputer.
(Upewnij siê, czy orygina³ nie uleg³ uszkodzeniu - struktura plików, etc,
zreszt± PM nie pozwoli raczej na operacjê z niesprawnej partycji)

Odpalam PM.
Wskazujê dysk z orygina³em jako ¼ród³owy, zaznaczam ¿±dan± partycjê.
Wskazujê dysk docelowy, wolne miejsce, tam wyl±duje skopiowana partycja.
Wybieram kopiowanie partycji i jadê.

Zalety - sposób bardzo prosty i wcale nie taki powolny, je¶li partycja nie
jest zbyt wielka.
nastêpuje fizyczne kopiowanie partycji (z dobrodziejstwem inwentarza,
pobie¿nie sprawdzone), czyli co by³o na "A", bêdzie na "B".
Nie ryzykujesz uszkodzenia orygina³u, najwy¿ej siê nie skopiuje, system nie
wstanie z docelowego.

Wady - Bardzo wskazane, aby obszar, gdzie ma wyl±dowaæ kopiowana partycja,
by³ widziany przez BIOS.
Ma³o konfigurowalne (ale to, co ma, jak na razie mi wystarczy³o).
W razie zatrzymania operacji zaczynasz od nowa.
Dysk docelowy musi byæ sprawny (to oczywiste), gdy¿ nie zostan± raczej
ominiête uszkodzone sektory (ale wiadomo, ¿e taki dysk, to ryzyko).
Je¶li na ¿ród³owym by³y BAD-y, to wpisy tych¿e OIDW pojawi± siê te¿ na
docelowym.
Nie wiem, jak powy¿ej 127 GB.

Kopiowane jest co trzeba, w³±cznie z wpisem do tablicy partycji, nie
pamiêtam tylko teraz, czy skopiowan± partycjê aktywowaæ trzeba rêcznie, czy
znacznik aktywno¶ci te¿ siê kopiuje.

Korzysta³em z PM klonuj±c partycje, zawsze z powodzeniem.

--
LH
W przypadku kontroli ten bez biletu to tez nie zlodziej ...