Licencjonowanie W2K3

Autor: _Marcellus_ <tymoteusz_1_at_poczta.onet.pl>
Data: Mon 04 Dec 2006 - 10:37:10 MET

Witam serdecznie,

mam pytanie, ktore w odpowiedzi pewnie proste jest jak budowa cepa -
wiec wybaczcie nowicjuszowi.

Zakupiony zostal nowy serwer W2K3 + 50 lic. CAL User (5 z systemem + 45
jako "papier"). Podczas instalacji zostaly wybrany typ licencjonowania
"Per Devic or Per User". W tym miejscu nie bylo wpisywanie ile jest
zakupionych licencji (bo nie bylo takiej opcji). Teraz - kiedy serwer
pracuje juz kilka dni wchodze do przystawki licencjonowanie. I mam tak
(w zakladkach):
- purchase history = zero wpisow
- products view = jest tam wpis "windows server", gdzie w kolumnach "per
device or per user allocated" widnieje 53; a w kolumnie "per server
reached" jest -33.

Czy zatem:
- w zakladce "purchase history" powinieniem wybrac "New License" i
wybrac "Product: Windows Server; Quantity: 50" aby okreslic ile licencji
jest zakupionych do tego serwera. (jesli tak - to potem przy dokupieniu
pewnie bedzie trzeba to samo zrobic podajac liczbe nowo dokupionych
licencji)?
- czy fakt ze jest 53 licencji zaolokowanych oznacza ze 3 userow nie
bedzie sie moglo (do czasu zakupienia kolejnych licencji) zalogowac do
systemu?
- co w tym przypadku oznacza "per server reached" -33?

Z gory dzieki za odpowiedzi i wskazowki.

Pzdr,
Mariusz