Re: XP i synchronziacja czasu :)

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Sun 03 Dec 2006 - 16:48:38 MET

"Marsjanin" <11.2006.usenet@marsjanin.tk> wrote in message
news:1tjwj42f2m3ky.dlg@marsjanin.tk...
> Rok 2006 - grudzień. Dokładnie to niedziela, 3-go. Nieco po 13-ej.
> Nagle zza rogu Michal Kawecki wrzuca na pl.comp.os.ms-windows.winnt:

> To znaczy tak: rozregulowałem ręcznie zegar, potem z w/w strony
> wykonałem po kolei wszystkie polecenia, nie bardzo je rozumiejąc.
> Zmieniłem w nich tylko serwer na time.nist.gov - zegar się ustawił.
> Czyli niby domeny mieć nie muszę...

Nie wiem co dokładnie robiłeś, ale u mnie w Viście net time /set nie działa.
Prawdopodobnie chodzi o problem znany z Windows 2000: "Select a NTP server,
using net time /setsntp:ntp-server. However, only the domain controller that
holds the PDC FSMO (Primary Domain Controller Flexible Single Master
Operation) role can query an external time source to set the time."
http://www.galsys.co.uk/about-NTP.htm .

Nie widzę powodu dla którego identyczny problem miałby nie występować w XP.

> To znaczy? Restart tej usługi czy kompa?

Usługi.

> Notabene... Znów okazało się, że spanikowałem (to już drugi raz dziś,
> coś nie mam cierpliwości) - i programik PKNETTIME, o którym pisałem,
> jednak DZIAŁA pod Windows 2000 - nie wiedzieć czemu, wymagając
> cudzysłowu, tj.
>
> pknettime auto -> nie działa
> pknettime info -> nie działa
> "pknettime" auto -> działa
> "pknettime" info -> działa
>
> Ścieżkę do pknettime mam w %path%. Chyba przy tym pozostanę. Jak
> wyłączyć Windowsową usługę czasu...?

Grrr... a może by tak samemu się trochę trochę porozglądać w dokumentacji?
:-)
Polecam http://www.microsoft.com/poland/windows2000/win2000prof/default.mspx
i http://www.microsoft.com/technet/prodtechnol/winxppro/reskit/default.mspx
(dla XP jest tylko w eng.).