Re: CHKDSK oszalał, przeczy sam sobie.

Autor: Marsjanin <11.2006.usenet_at_marsjanin.tk>
Data: Sun 03 Dec 2006 - 00:06:30 MET

  Rok 2006 - grudzień. Dokładnie to sobota, 2-go. Nieco po 21-ej.
  Nagle zza rogu Marsjanin wrzuca na pl.comp.os.ms-windows.winnt:

> Hmm. No dobra, zatem idę po dyskietkę z Ghostem...

Nic a nic, niestety. Ghost nagrał i poprawnie odtworzył, błędu nie
usuwając:

<C:\Documents and Settings\Marsjanin> chkdsk
[...]
CHKDSK sprawdza pliki (poziom 1 z 3)
Ukończono sprawdzanie plików.
CHKDSK sprawdza indeksy (poziom 2 z 3)
Ukończono weryfikację indeksów.
CHKDSK odzyskuje utracone pliki.
Odzyskiwanie oddzielonego pliku $WINMG~1.BAK (16853) do pliku katalogów 58.
Odzyskiwanie oddzielonego pliku $WinMgmt.CFG.BAK (16853) do pliku katalogów 58.
Odzyskiwanie oddzielonego pliku CIM.$EC (16860) do pliku katalogów 58.
CHKDSK sprawdza deskryptory zabezpieczenia (poziom 3 z 3)
Ukończono sprawdzanie deskryptorów zabezpieczeń.
Usuwanie błędów atrybutu BITMAP głównej tabeli plików.
CHKDSK wykrył wolne miejsce oznaczone jako przydzielone w mapie bitowej woluminu.
System Windows znalazł problemy z systemem plików.
Aby je poprawić, uruchom program CHKDSK z opcją /F (naprawa).
[...]

Drugi przebieg już bezbłędnie:

[...]

Odpalenie z opcję "/f" po staremu, nic nie znajduje, restartuje, i
znów widzi błędy za pierwszym razem. :-( Błędy (może to istotne) nie
są identyczne, np. po w/w opcji "/f" mam przy pierwszym boocie:

CHKDSK sprawdza pliki (poziom 1 z 3)
Ukończono sprawdzanie plików.
CHKDSK sprawdza indeksy (poziom 2 z 3)
Usuwanie wpisu indeksu $WinMgmt.CFG w indeksie $I30 pliku 58.
Usuwanie wpisu indeksu CIM.REC w indeksie $I30 pliku 58.
Ukończono weryfikację indeksów.

Znaleziono błędy. CHKDSK nie może kontynuować w trybie tylko do
odczytu.

...czyli wysyp już w 2. pass - ponowny chkdsk oczywiście j/w,
poprawny... Już nie wiem, o co mu chodzi, symuluje, czy coś mu jest...

--
  Pozdrawiam,  Marsjanin.  MSN :  marsjanin.tk@hotmail.com
  Bądźcie Państwo zdrowi! (C) Mariusz Karliński