Re: XP i synchronziacja czasu :)

Autor: Jacek Kalinski <jacek_kal_at_go2._NOSPAMPLEASE_.pl>
Data: Thu 30 Nov 2006 - 23:01:23 MET

W artykule <ekn54k$2cf$2@nemesis.news.tpi.pl> Artur Grdeń napisał(a):

> jesteś pewien że tylko kilkanaście sekund? mój xp się synchronizował
> czasem jak miał kilkuminutowe opóźnienie.

Dokładnie jest to 60 minut czyli 1 godzina.
Przy większych różnicach system odmawia synchronizacji, gdyż uważa iż
nastąpiła jakaś większa desynchronizacja i trzeba najpierw ustawić czas
aby mieścił się w granicy +- 60 minut.
Czas jest synchronizowany (w miarę potrzeby) kilka razy dziennie (u mnie
jest to około 2-3 razy na dobę).

Natomiast jeśli różnica jest mniejsza niż 60 minut, synchronizacja potrafi
trwać nawet kilkanaście minut. Jeśli zegar się późni, wówczas jest
przestawiany na obecną godzinę (albo stopniowo dopasowywany - sekunda
wówczas trwa krócej). Jeśli zegar się spieszy, wówczas jest najczęściej
spowalniany (o ile różnica nie jest zbyt duża) - stąd są właśnie
w specyficznych sytuacjach tak długie czasy synchronizacji zegara.

PS: serwer czasu time.windows.com jest zsynchronizowany sam dla swojego
własnego czasu. Zazwyczaj odbiega on od czasu atomowego o kilka minut.

Jacek