Re: Inwentaryzacja oprogramowania w domenie NT

Autor: Jacek Kalinski <jacek_kal_at_go2._NOSPAMPLEASE_.pl>
Data: Thu 30 Nov 2006 - 22:52:21 MET

W artykule <ekm6rb$k6r$1@atlantis.news.tpi.pl> michal@gmail.com napisał(a):

> mam następujący problem, jest sobie nieduża sieć z kontrolerem domeny na
> W2k serverze i potrzebuje z tegoż kontrolera odpalać sofcik który będzie
> mi wyciągał z workstacji logujących się do domeny listę zainstalowanego
> na nich (tj. na tych stacjach) oprogramowania, czy moglibyście polecić
> najlepiej żeby to było rozwiązanie 'free', ew. jakiś niedrogi shareware
> ? Program najlepiej jakby wypluwał dane w postaci pliku tekstowego ew. w
> jakimś innym "userfriendly formacie".

Nie dalej jak 2 lata temu sam czegoś takiego szukałem do "audytu" domeny,
którą zarządzam. Niestety, ale nie znalazłem nic, co by mi odpowiadało.
Z programów ciekawszych (uruchamianych interaktywnie na stacji roboczej),
mogę polecić:
- Parmavex WinAudit (freeware)
- mitec msi (freeware)

Z kolei sam dawniej napisałem własny programik, który co prawda nie działa
z kontrolera domeny (bezpośrednio), ale da się osiągnąć cel.
Mianowicie jest to aplikacja konsolowa, która przy logowaniu się do domeny,
dopisana jest do skryptu logowania.
Uruchamiając się, zapisuje wynik do pliku CSV w formacie:
HOST;Aplikacja;Data_instalacji (data instalacji nie zawsze jest dostępna!)

Zalety mojego programiku: nie wymaga uprawnień administratora (czytaj:
zwykły użytkownik domeny, z ograniczonym dostępem również jest w stanie
wyświetlić listę zainstalowanych aplikacji).

Nie wiem jeszcze czy udostępnię go, ale jest chyba taka możliwość.
Kod źródłowy ma około 2.4KB, wersja skompilowana do .exe - niecałe 100KB.
Program ma 2 tryby działania - interaktywny (wypisywane są dane na ekran)
i automatyczny (zapisuje dane do pliku, bez jakiegokolwiek komunikatu
na ekranie).
Działa na NT4/2000/XP (oraz pewnie 2003). Nie testowałem na 98/Me, ale
również powinien prawidłowo działać.

Wersję interaktywną można wykorzystać natomiast w inny sposób - uruchamiając
programik przy użyciu psexec - wówczas można zdalnie wyświetlić listę
aplikacji, ale nie można zapisać jej do pliku :)

PS: ewentualnie jeśli będziesz zainteresowany, to może się jakoś
dogadamy. Napisz wówczas do mnie na: poczta.onet.pl (część przed znakiem
@ identyczna).

A jeśli nie podoba się mój programik, to zainteresuj się OCS Inventory.

Jacek