Re: AntiAliasing wywala mi system

Autor: Lawrens Hammond <valhalla_at_interia.pl>
Data: Mon 20 Nov 2006 - 02:24:57 MET

Użytkownik "Rendziq" <rendziq.spam.me.not@o2.pl> napisał w wiadomości
news:ejqud8$eoo$1@news.onet.pl...
> Hmm, nie znam zadnego programu diagnozujacego karty graficzne, ale
> poszukam. DxDiag wszystkie testy daje pozytywnie.

Są programy ZTCW, tylko raczej nie tak łatwo je znaleźć. DXDiag wszystkiego
siłą rzeczy nie sprawdzi, bo to byłby długi test raczej.
Jeszcze taka sprawa... czy na płycie jest karta graficzna? Zobacz, czy nie
jest przypadkiem włączona, wyłącz ją... chyba, że używasz do drugiego
monitora na przykład.

> Z innej beczki - czy karta moze sie fizycznie uszkodzic w czasie
> uzytkowania? Dla ulatwienia dodam ze nie byla overclockowana, od

Każde urządzenie może.

> poczatku siedzi w tym samym kompie w tym samym slocie. Pytam, poniewaz
> jedna z gier (KOTOR) jakos rok temu chodzila mi bez problemu na full
> detalach, wiec problemu nie bylo. Pozniej przez dluzszy czas nie gralem
> w nic wymagajacego graficznie chyba, a teraz wlasnie mam to co opisalem
> (wiesza sie w KOTORze, NeverWinter Nights, za to np Heroes5 chodzi
> dobrze, PES5 tez). Wiec moze jednak jest szansa ze jakis robal albo stery?

Rootkit Revealer - sprawdź tym programem... Pisząc "stawiam na sprzętowe
uszkodzenie" dopuściłem oczywiście możliwość, ze zdupczone są po prostu
stery. Może je po prostu przeinstaluj (z fizycznym usunięciem wszystkich
plików sterowników np. spod konsoli odzyskiwania) ? Czasem to pomaga (tak
robiłem w NT4 przy kłopotliwych sterach audio). Oczywiście, po uprzednim
zdeinstalowaniu sterów spod samego systemu, aby mógł on wstać po usunięciu
plików. Wtedy je ponownie zainstaluj.
Albo jeśli masz możliwość, zrób podwójną próbę z identyczną, na pewno
sprawną kartą - tamtą włóż u siebie, a swoją w innym systemie, sprawdź, czy
i gdzie sie wywali.
M$ - w kilku miejscach zalecał aktualizację do SP2, co miało by ponoć
zlikwidować problem.
Nie wiem, czy może to coś dać, w BIOSIE włącz/wyłącz przydział przerwania
dla karty graficznej...

Tyle na razie...

--
LH