Re: FAT32 czy NTFS? Ile GB max dac na partycje?

Autor: Wiktor S. <azi_at_daleko.ANTISPAM.be>
Data: Mon 20 Nov 2006 - 01:12:33 MET

> Niejasno się wyraziłem, ale trochę celowo.
> Ostatni sektor będzie miał ostatni bajt niezapisany. Chodziło mi o
> to, że w tej samej ilości sektorów zmieści się ten niewykorzystany
> bajt, którego nijak w normalny sposób nie wykorzystasz..

ano tak. kurczę, nie mam teraz wystarczająco dużo miejsca na dysku FAT32
żeby to sprawdzić, ale teoretycznie plik o rozmiarze 4294967295 B powinien
mieć "rozmiar na dysku" o jeden bajt większy.

przy okazji: różne DR-DOSy czy Free DOSy ponoć mają obsługę plików >4GB na
partycji FAT16/FAT32. To już jest rozszerzenie standardu, więc takiego pliku
nie odczyta prawidłowo Windows.

--
Azarien