Re: FAT32 czy NTFS? Ile GB max dac na partycje?

Autor: Lawrens Hammond <valhalla_at_interia.pl>
Data: Sat 18 Nov 2006 - 22:30:49 MET

Użytkownik "Wiktor S." <azi@daleko.ANTISPAM.be> napisał w wiadomości
news:ejnsqg$grv$1@news.onet.pl...

> jak to "na dysku się zmieści"?

Niejasno się wyraziłem, ale trochę celowo.
Ostatni sektor będzie miał ostatni bajt niezapisany. Chodziło mi o to, że w
tej samej ilości sektorów zmieści się ten niewykorzystany bajt, którego
nijak w normalny sposób nie wykorzystasz..

> na FAT32 nie utworzysz pliku, który pomieści 2^32=4294967296 bajtów.
>
> natomiast możesz na nim utworzyć _wiele_ plików o rozmiarze od 0 do

Myślałem o jednym.

> 4294967295 B - aż do zapełnienia partycji, czyli potencjalnie wielokrotnie
> więcej niż 2^32.

Ale to już nie będzie jeden plik. Choć nie widzę przeszkód, by jakaś
aplikacja te ileś-plików widziała jako jeden, "wirtualnie".

--
LH