Re: Freeware-owy firewal i antyvirus do XP prof...

Autor: sTav <marmro9_at_o2.beztego.pl>
Data: Mon 13 Nov 2006 - 14:42:24 MET

Użytkownik "Raff" <abujoczek@nospam.gdynia.multicon.pl> napisał w wiadomości
news:ej9jfm$7gu$1@news.task.gda.pl...
> Witam,
> Mam do Was pytanie o dobry wg Was darmowy firewall i antyvirus do XP
> proff. Do
> zastosowań domowych oczywiście. Mam dosyć starawy komputerek, a używam go
> do
> łażenia po sieci przede wszystkim i pracy (Office itp.). Po instalacji SP2
> upradzie pakietu CA ledwo chodziła ta moja starość. Mam jeszcze na 2 mies.
> opłacony pakie CA, ale mam go dość, postawiłem więc świeży system z obrazu
> chcę zainstalować coś "lekkiego" - co w domowych warunkach wystarczy do
> [...]

z "najlżejszych" to systemowy FW + SeconfigXP, - a jeśli umiesz tworzyć
reguły to "SoftPerfect Personal Firewall".
(kilka podstawowych "rules" ma prekonfigurowane, wystarczy zaznaczyć podczas
instalacji, inne trzeba stworzyć w/g potrzeb).

Jako ochrone przed robalami polecam Spybot S&D włączony jako BHO (tylko),
Spyware Blaster (Blokada ActiveX i niebezpiecznych stron). Oba pracują
nierezydentnie.
Prócz tego RegProtect (jedyny rezydent) - ochrona rejestru przed wpisami do
kluczy autostartu i niektórych kluczy ShellOpen.

Taki zestaw (+ skrypt PAC) wystarcza mi w zupełnośći. Wielu programów
antyVir/Spy/* używam *nierezydentnie* wyłącznie do okresowej kontroli. Zero
infekcji.
 - niektóre linki:
www.softperfect.com
www.javacoolsoftware.com