Re: Autoryzacja dostępu do LAN'u

Autor: Konrad Kosmowski <konrad_at_kosmosik.net>
Data: Sat 11 Nov 2006 - 19:08:53 MET

** Michał K. wrote:

> Chcę ukrócić dostęp prywatnych komputerów do sieci w miejscu pracy.
> Zakładam i tak optymistycznie że nie korzystają ze swoich kont
> domenowych aby kopiować firmowe dane (bo nie sa one aż tak istotne,
> mimo to nie powinno to miec miejsca!), jednak na swoich prywatnych
> kompach uruchamiają p2p i niewiadomo co tam jeszcze, zapychając łącze
> internetowe dla sieci która jest w ciągłym ruchu. Dlatego między
> innymi to tak bardzo mi (a przede wszystkim pracownikom którzy akurat
> pracują) tak to przeszkadza. Poza tym wychodzę z założenia że siec w
> [...]

No ale zaraz, bo to są dwie odmienne rzeczy:

1. Ograniczyć dostęp do sieci tylko dla wybranych użytkowników, no to
chyba VPN postaw i dawaj klucze tylko tym co stosowne.

2. Kształtowanie pasma w ten sposób aby jeden klient nie mógł np.
odpalając P2P zamulać sieci - no to chyba po prostu ustaw jakiś shaper
i ew. regułki wycinające niedozwolony ruch. Do tego przydałby się NIDS
abyś wiedział co (i skąd) Ci lata po sieci.

No i zestaw restrykcyjnych wytycznych, niech użytkownicy podpiszą
regulamin i wiedzą, że jego złamanie naraża go np. na utratę premii, a
wielokrotna recydywa na po prostu rozwiązanie umowy o pracę. To prosta
sprawa.