Re: pliki wmv i wirusy

Autor: Konrad Kosmowski <konrad_at_kosmosik.net>
Data: Thu 09 Nov 2006 - 00:58:44 MET

** Michal Biek wrote:

> Nie przeczę, ale ta zależność (babole dużego kalibru MSIE) jest IMHO
> od dawna znana.

Ale zależność WMP -> MSIE -> Duże babole to już niekoniecznie IMHO.
Biorąc pod uwagę, że swojego czasu pliki Windows Media mogły
automagicznie otworzyć jakiś URL. Nadal mogą? Bo serio nie wiem, tak mi
się kojarzy.

> M$ (m.in.MSIE) z różnych powodów były/są lepszym/łatwiejszym celem.

Nie chcę prowadzić świętej wojny (na tej grupie) czemu i dlaczego więc
powiedzmy, że być może tak jest, być może nie. Rozważamy sytuację, że
tak jest. Bez zagłębiania się dlaczego. :)

> Z tym bym na "... używa MSIE." nie zgodził się. Tak na szybko -
> Włączyłem WMP11 i siakoś nie widzę IEXPLORE przy uruchomionym
> wmplayer.

Otwierając plik Windows Media ten plik może (mógł, jeżeli poprawili -
naprawdę tego nie śledzę) otworzyć stronę WWW.

> IMHO WMP jest samodzielną przeglądarką sieci Web korzystającą w
> siakieś części (kompatybilność) z engine Misia/system. Związków z
> Misiem nie zaprzeczam, ale np. kernell jest jednak systemowy.

Większość groźnych błędów w Windows nie dotyczy kernela.

> - No cóż ... inne konie, inne stajnie ... to i inaczej biegają :-)

No dokładnie to mam na myśli, ale pytanie jest o pliki WMV i wirusy. :)

> - BTW porównaj np. ile "waży" proces WMP, a ile VLC ... ile Misia, a
> ile FF...

Ile? (bo aktualnie nie mam na czym sprawdzić) Po co? Nie wiem, waży
tyle, że nie interesowało mnie to. ;) Jakby ważyło skandalicznie to
pewnie bym zwrócił uwagę.

> co nie oznacza, że jestem funem Misia/WMP :-)
> - AFAIK aktualizacje FF zazwyczaj pojawiają się po odkryciach luk w
> Misiu/Oknach ... no i czasem w Javie :-)

Tak, bywają aktualizacje Fx, które dotyczą tylko jednej platformy. To
jest oczywista cecha programu wieloplatformowego. MSIE nie jest
wieloplatformowy, więc ciężko oczekiwać aktualizacji luki w MSIE
związanej ze specyfiką przykładowo SunOS.