Re: jak sprawdzic, jakim jestem uzytkownikiem?

Autor: Tomasz Chmielewski <tch_at_nospam.syneticon.net>
Data: Tue 07 Nov 2006 - 12:49:09 MET

Sławomir Stępniak wrote:

> Ależ skąd.
> 1. Jesli cmd w oknie - patrz belka tytułowa :-) okna cmd
> jak tam nic nie ma, cmd wystartował z obecnie zalogowanego na pulpit
> użytkownika.

Blad - co, jesli cmd.exe zostalo wystartowane przez usluge?
Na belce bedziemy mieli jedynie C:\WINDOWS\system32\cmd.exe

> 2. Jeśli w trybie pełnoekranowym i nie chcesz z niego wychodzić
> set user
> - da informacje o username i userdomain

A co ty na to:

C:\WINDOWS\system32>set user
USERPROFILE=C:\Dokumente und Einstellungen\LocalService

cmd.exe jest uruchomiony przez administratora.

> Sam wiesz, że zmienne srodowiskowe można zmienić, ale tak samo
> obawiam się działa Whoami - nie sprawdzę, bo w moim Windows nie
> ma go standardowo :o. Ściągać go albo i resource kita mi sie nie
> chce.

Tzn. ze whoami dziala sprawzdajac zmienne srodowiskowe? Nie wydaje mi sie.

> 3. Dosłownie na pytanie "jaki uzytkownik jest wlascicielem danego
> procesu" odpowie taskmgr (można go zawołać z linii poleceń)
> Tylko, że może być kilka cmd i co wtedy.

No wlasnie. Albo mamy taka zagwostke:

fsg-3:~# uname -a
Linux fsg-3 2.6.18 #11 PREEMPT Mon Nov 6 17:52:49 CET 2006 armv5tel
GNU/Linux
fsg-3:~# ./winexe -W DOMENA -U Administrator //192.168.15.37 cmd
Password for [DOMENA\Administrator]:
Microsoft Windows XP [Version 5.1.2600]
(C) Copyright 1985-2001 Microsoft Corp.

C:\WINDOWS\system32>set user
set user
USERPROFILE=C:\Dokumente und Einstellungen\LocalService

I w jakie okienko ja mam klikac, czy na jaka belke mam patrzec? :)

> 4. Nie wychodząc z okna cmd (np. w trybie pełnoekranowym):
> taklist /V
> Patrzysz jaki użytkownik odpalił "tasklist.exe", to ten sam
> który odpalił to cmd w którym akurat jesteś.

I to jest prawidlowa odpowiedz - dzieki.

--
Tomasz Chmielewski