Re: jak sprawdzic, jakim jestem uzytkownikiem?

Autor: Sławomir Stępniak <slaw1step_at_poczta1.1onet.pl>
Data: Tue 07 Nov 2006 - 12:15:42 MET

In news:eipoiv$37h$1@newsreader2.netcologne.de , *Tomasz Chmielewski* wrote:
> XP Pro SP2 - nie ma.
> Naprawde trzeba sciagac cos z sieci, aby stwierdzic, jakim sie jest
> uzytkownikiem?

Ależ skąd.
1. Jesli cmd w oknie - patrz belka tytułowa :-) okna cmd
 jak tam nic nie ma, cmd wystartował z obecnie zalogowanego na pulpit
 użytkownika.
2. Jeśli w trybie pełnoekranowym i nie chcesz z niego wychodzić
 set user
- da informacje o username i userdomain
 Sam wiesz, że zmienne srodowiskowe można zmienić, ale tak samo
 obawiam się działa Whoami - nie sprawdzę, bo w moim Windows nie
 ma go standardowo :o. Ściągać go albo i resource kita mi sie nie
 chce.
3. Dosłownie na pytanie "jaki uzytkownik jest wlascicielem danego
 procesu" odpowie taskmgr (można go zawołać z linii poleceń)
 Tylko, że może być kilka cmd i co wtedy.
4. Nie wychodząc z okna cmd (np. w trybie pełnoekranowym):
 taklist /V
 Patrzysz jaki użytkownik odpalił "tasklist.exe", to ten sam
 który odpalił to cmd w którym akurat jesteś.
 I tego akurat zmienianie username set'em nie popsuje.
5. itd...

--
Pozdrawiam.:Sławomir Stępniak:.slaw1step@poczta1.1onet.pl(ale bez cyfr)