Re: nowy dysk pod stary chipset, czy beda klopoty?

Autor: Lawrens Hammond <valhalla_at_interia.pl>
Data: Sun 05 Nov 2006 - 21:15:41 MET

Użytkownik "the_foe" <the_foeWYTNIJ@WYTNIJwp.pl> napisał w wiadomości
news:cc2n66xrupzj.sml3h4jgvy6b.dlg@40tude.net...

> Wez pod uwage ze zywotnosc twardzieli jest odwrotnie proporcjonalne do ich
> wielkosci. te 40 MB ktore ,aja jakies 13-15 lat dzialaja do dzis jakby

Sam mam kilka takich.

> nigdy nic. Obecne dyski nominalnie wytrzymuja bez skazy ok 10 lat, ale pod
> warunkiem ze nikt ich nie wlacza i niewylacza raz na dzien i nie potrzasa
> za mocno.

Ten mój to przez ok pół roku ciurem prawie pracował... leżąc na plecach, czyli
to, czego tygrysy nie lubią najbardziej. Przeżył i nadal jest sprawny, bo na
nim właśnie siedzi system, z którego teraz piszę :)

> mam Xp SP2. Mowisz ze mozna dysk wylaczyc w Biosie i startnie? cos mi sie

Mam w jednym kompie (stary serwerowiec Globalyst-730 na koszmarnie kapryśnej
płycie Augusta ileś-tam-coś) dwa porty IDE i jeden "scuzzy". Na IDE musiałem
wyłączyć w ogóle rozpoznawanie dysków, zostawiając jedynie kanały IDE, a
startować z SCSI, ale to ma dobre strony, NT rozpoznaje dyski (zresztą i tak
wyżej jak w2k na nim za ch... się nie da położyć) i w miejsce 8GB narzuconych
przez BIOS, mam tyle, ile mi zrozumie system. Czyli mogę np. wrzucić 4*750 GB
i mieć magazym empeczy :) A system spoczko zmieści się na 1.2 GB SCSI
(50-pin). Emule, WinMX i jadziem :)

> wierzyc nie chce, przeciez musi z czegos wystartowac, slyszalem ze seagate
> da sie kopnac z dyskietki ale nie wyobrazam sobie za kazdym razem
> wysluchiwania rzepolenie FD'a ;)

Dyskietka systemowa NT - boot.ini, ntldr i ntdetect.com OIDP, fru w kieszeń,
chwila - i już jedzie z HDD. Trenowałem, działa. Rzępolenia tyle, co nic.

--
LH
http://www.satyr.pl/html/mp3/kaczuchy/269