Re: nowy dysk pod stary chipset, czy beda klopoty?

Autor: the_foe <the_foeWYTNIJ_at_WYTNIJwp.pl>
Data: Sun 05 Nov 2006 - 14:56:11 MET

Dnia Sun, 5 Nov 2006 10:07:32 +0100, Lawrens Hammond napisał(a):

> Użytkownik "the_foe" <the_foeWYTNIJ@WYTNIJwp.pl> napisał w wiadomości
>
> A UDMA włączone?

oczywisce ze wlaczone (5). Dziwne ze zawsze kazdy o to pyta. Gdybym lecial
na PIO to by odczyt byl wolny a on jest normalny (HDTACH pokazuje srednia
ponad 25 mBs) musli sie tylko z zapisem.

> Mam 6-letniego HDD Seagate 8GB, bez jednego BADa nawet (choć próbowały
> wskakiwać, nie powiem, ale z innych, niż awaryjne powodów).
> Nic nie zapowiada konieczności jego wymiany.

Wez pod uwage ze zywotnosc twardzieli jest odwrotnie proporcjonalne do ich
wielkosci. te 40 MB ktore ,aja jakies 13-15 lat dzialaja do dzis jakby
nigdy nic. Obecne dyski nominalnie wytrzymuja bez skazy ok 10 lat, ale pod
warunkiem ze nikt ich nie wlacza i niewylacza raz na dzien i nie potrzasa
za mocno.

> Wystarczy, żem dysk systemowy zostanie zobaczony przez Twoją płytę, a resztę i
> tak zobaczy system.
> Stara, dziesięcioletnia (komp znaleziony na śmietniku!) płyta, z ograniczeniem
> HDD do 32 GB.
> Tymczasem 320 GB (trzysta dwadzieścia) śmiga, aż miło. Zostawiłem włączony
> kanał IDE, ale co do dysku, to ustawiłem, że nie ma.
> W2k sam ten dysk wykrywa i śmiga, aż miło. UDMA chodzi jak należy.
>
> Sprawdź więc, czy UDMA włączone, w BIOSie i w systemie, jeśli nie, to włącz.

tu i tu wlaczone.
mam Xp SP2. Mowisz ze mozna dysk wylaczyc w Biosie i startnie? cos mi sie
wierzyc nie chce, przeciez musi z czegos wystartowac, slyszalem ze seagate
da sie kopnac z dyskietki ale nie wyobrazam sobie za kazdym razem
wysluchiwania rzepolenie FD'a ;)