Re: nowy dysk pod stary chipset, czy beda klopoty?

Autor: Lawrens Hammond <valhalla_at_interia.pl>
Data: Sun 05 Nov 2006 - 10:07:32 MET

Użytkownik "the_foe" <the_foeWYTNIJ@WYTNIJwp.pl> napisał w wiadomości
news:1lhr7h33byqj7.14nmrdgbdtihu.dlg@40tude.net...
> w moim starym dysku Seagate z serii U (40 GB) chyba cos sie psuje bo
> transfery (zapis) strasznie sie slimaczy (ponizej 5 MBs). No ale dyskacz ma

A UDMA włączone?

> juz prawie 4 lata. Czas na wymiane. Moj chipset to Intel 815 EP B-Step,

Mam 6-letniego HDD Seagate 8GB, bez jednego BADa nawet (choć próbowały
wskakiwać, nie powiem, ale z innych, niż awaryjne powodów).
Nic nie zapowiada konieczności jego wymiany.

> A przy okazji jakie dyskacze polecacie, bo cis przyzwyczailem sie do
> seagate a moze czas zmienic przyzwyczajenia?

Wystarczy, żem dysk systemowy zostanie zobaczony przez Twoją płytę, a resztę i
tak zobaczy system.
Stara, dziesięcioletnia (komp znaleziony na śmietniku!) płyta, z ograniczeniem
HDD do 32 GB.
Tymczasem 320 GB (trzysta dwadzieścia) śmiga, aż miło. Zostawiłem włączony
kanał IDE, ale co do dysku, to ustawiłem, że nie ma.
W2k sam ten dysk wykrywa i śmiga, aż miło. UDMA chodzi jak należy.

Sprawdź więc, czy UDMA włączone, w BIOSie i w systemie, jeśli nie, to włącz.

--
LH
http://www.satyr.pl/html/mp3/kaczuchy/269