Re: UNMOUNTABLE_BOOT_VOLUME po kopii Ghostem

Autor: |\\/|arci|\\| <em.en_at_g.a.z.e.t.a.pl>
Data: Thu 02 Nov 2006 - 13:43:27 MET

Michal Kawecki napisał(a):

> Nie - chodzi o to, że użytkownik często partycjonuje i testuje świeżo
> zakupiony dysk w swoim systemie operacyjnym jeszcze przed jego
> sklonowaniem. System zapamiętuje wówczas w swoim rejestrze literki,
> które nadał jego partycjom. Kiedy następnie użytkownik przeniesie system
> na ten nowy dysk i będzie próbował go uruchomić, to te literki zostaną
> przywrócone.

Nie miałem okazji porządnie się w to wczytać, dopiero teraz.

Ok, Windows przechowuje przyporządkowanie liter dysków w MBR, tego nie
wiedziałem. Jednak w moim przypadku wyjąłem nowy dysk z zapieczętowanego
opakowania. Kopiowany był przy pomocy innego komputera, a do notebooka
trafił po raz pierwszy dopiero jako klon oryginalnego dysku 120 GB. A
zatem dla systemu z tego dysku powinien to być nowy dysk i nie powinien
odtwarzać dla niego liter dysków. Pominąłem coś?

Niestety, tak jak już zaznaczyłem wcześniej, nie mam dostępu do
"pacjenta" i w chwili obecnej jedynie teoretyzuję.

--
|\/|arci|\|                      e|\/|.e|\| gazeta.pl
Uwaga na dodatkowe kropki w adresie e-mail w naglowku