Re: UNMOUNTABLE_BOOT_VOLUME po kopii Ghostem

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Wed 01 Nov 2006 - 09:41:06 MET

Użytkownik "Borafu" <borafu_NIELUBIESPAMU@gazeta.pl> napisał w wiadomości
news:ei8kv8$mg6$1@inews.gazeta.pl...

> A tak BTW, to czemu przypisać taką niepowtarzalność efektów - zwykle
> wystarczy samo skopiowanie dysku, a czasem nie i wtedy fdisk /mbr ?
> Niedoróbka w Norton Ghost?

Nie - chodzi o to, że użytkownik często partycjonuje i testuje świeżo
zakupiony dysk w swoim systemie operacyjnym jeszcze przed jego sklonowaniem.
System zapamiętuje wówczas w swoim rejestrze literki, które nadał jego
partycjom. Kiedy następnie użytkownik przeniesie system na ten nowy dysk i
będzie próbował go uruchomić, to te literki zostaną przywrócone. W efekcie
partycja systemowa zamiast standardowej literki C otrzyma np. literkę F, a
system albo zatrzyma się z bluescreenem, albo się uruchomi ale tylko do
pewnego momentu (do próby zalogowania użytkownika). Skutecznym rozwiązaniem
tego problemu jest usunięcie tzw. sygnatury dysku, po której system
rozpoznaje z którym napędem pracuje. Wówczas przy pierwszym jego
uruchomieniu wszystkie literki zostaną na nowo przydzielone. No i właśnie
polecenie fdisk /mbr jako uboczny efekt swego działania usuwa sygnaturę
dysku. Można oczywiście użyć do tego dowolnego innego programu, np. MBRFix,
a w starym Ghoście stosowało się w tym celu specjalny przełącznik -FDSZ
czyli Force Disk Signature to Zero.

--
M.   [MS-MVP]
/odpowiadając zmień px na pl/