Re: Jak wylaczyc z pasku zadan alerty zabezpieczen

Autor: Radosław Sokół <Radoslaw.Sokol_at_polsl.pl>
Data: Tue 24 Oct 2006 - 15:23:50 MET DST

Konrad Kosmowski napisał(a):
> Problem w tym, że niektóre z tych aktualizacji i tak się instalują, bez
> ręcznego przeglądania. Z resztą ja nie o tym, ja tylko zauważyłem, że

Proszę informacje jakieś. Bo ja nie zauważyłem.

> istnieją przyczyny, dla których można chcieć wyłączyć Automatyczne
> Aktualizacje (czy całe w ogóle Centrum Bezpieczeństwa razem wzięte), w
> produkcyjnych środowiskach używasz Aktualizacji Automatycznych? :)

Co rozumiesz przez "produkcyjne środowisko"? Tak, w moich
sieciach dbam o bezpieczeństwo i instaluję wszystkie
krytyczne aktualizacje (a takie są rozprowadzane automatem).

> Wyskakują jakieś alerty itp. po co mi to?

Nie pleć. Nie wyskakują dopóki coś nie chce nasłuchiwać
na porcie.

Usiłujesz na siłę, wbrew realiom, uzasadnić swoją
nienawiść do rozwiązań MS.

> Ja też. Tzn. Twoim zdaniem Windowsa nie można wpiąć kategorycznie do
> żadnej sieci bez FW? A co jak FW się zepsuje? FW to jest Twoim zdaniem
> *zabezpieczenie*? To gratulacje.

Nie widziałem jeszcze zepsutej zapory sieciowej. I tak,
nie powinno się włączać Windows z udostępnionymi w Inter-
necie (lub niezaufanym LANie) usługami typu SMB/CIFS, RDP
i UPnP. A najlepiej jakimikolwiek w ogóle.

> Nie trzeba, proste pytanie, prosta odpowiedź, to Ty wchodzisz w jakieś
> dywagacje.

Nie zgadzam się. Nie ma prostych pytań, gdy chodzi o
bezpieczeństwo.

> Znowu bredzisz, WGA nie jest obowiązkowe i generalnie ja też mam je w

Będzie.

> Nieźle Ci to MS mózg wyprało serio. :)

Wiesz, jak takie obrażanie świadczy o Tobie? Pamiętam, że
już kiedyś prowadziliśmy podobną dyskusję i wtedy też chyba
podszedłeś tak cholernie lekceważąco do kwestii bezpieczeństwa.
W końcu chyba do kill-file dodam.

|                 |  Administrator, Politechnika Śląska    |