Re: Jak wylaczyc z pasku zadan alerty zabezpieczen

Autor: Konrad Kosmowski <konrad_at_kosmosik.net>
Data: Tue 24 Oct 2006 - 15:52:12 MET DST

** Radosław Sokół wrote:

> Proszę informacje jakieś. Bo ja nie zauważyłem.

ZTCP niektóre wersje WGA (testowe) instalowały się via AU bez
wyświetlenia potwierdzenia.

> Co rozumiesz przez "produkcyjne środowisko"? Tak, w moich
> sieciach dbam o bezpieczeństwo i instaluję wszystkie
> krytyczne aktualizacje (a takie są rozprowadzane automatem).

Ale teraz to durnia udajesz? Pytam konkretnie o Aktualizacje
Automatyczne (aka zostawiasz włączoną usługę, która ściąga co popadnie
z serwerów MS i instaluje to), używasz ich w produkcyjnych środowiskach.

> Nie pleć. Nie wyskakują dopóki coś nie chce nasłuchiwać
> na porcie.

To wyskakują czy nie? Bo sam sobie zaprzeczasz w jednej linijce.

> Usiłujesz na siłę, wbrew realiom, uzasadnić swoją nienawiść do
> rozwiązań MS.

Ale co jest wbrew realiom? Że Zapora Windows wyświetla komunikaty? Masz
jakieś zawirowanie rzeczywistości chyba.

Co do mojej "nienawiści" to robisz się śmieszny, gość zapytał jak coś
wyłączyć, *TY* robisz z tego jakieś zagadnienia co się powinno, a czego
nie (bzdurne swoją drogą) i tratatata. Ja jedynie napisałem, jak to
wyłączyć. Oraz, że nie zgadzam się z Twoją opinia (która jest ewidentną
bzdurą). Rozumiem, że ktokolwiek kto nie zgadza sie z Twoją opinią musi
od razu nienawidzić produktów MS? Ciekawa argumentacja.

> Nie widziałem jeszcze zepsutej zapory sieciowej.

A to nic nie znaczy, co Ty widziałeś, a czego nie...

> I tak, nie powinno się włączać Windows z udostępnionymi w Inter-
> necie (lub niezaufanym LANie) usługami typu SMB/CIFS, RDP i UPnP. A
> najlepiej jakimikolwiek w ogóle.

O to jednak o usługi chodzi, a nie o firewall? Na początku, mówiłeś, że
bez FW nie powinno się włączać, teraz już jednak twierdzisz, że to
chodzi o usługi. Z usługami to się zgodzę. W ogóle zasadniczo należy
wyłączyć wszystko co się da i nie jest potrzebne, włącznie z Centrum
Bezpieczeństwa, które poza FUNKCJĄ INFORMACYJNĄ nie robi nic innego. Ot
taka ładna etykietka, pokazująca, że Windows jest bezpieczne (hłe,
hłe). Na faktyczne bezpieczeństwo nie ma najmniejszego wpływu.

> Nie zgadzam się.

No tak, bo Ty se musisz popierdzielić na temat jak się powinno itp. :)

> Nie ma prostych pytań, gdy chodzi o bezpieczeństwo.

Frazesy sobie odpuść.

> Będzie.

Jak będzie to będzie inna sytuacja.

> Wiesz, jak takie obrażanie świadczy o Tobie?

Jakie obrażanie? Ja tylko stwierdzam jak ja to odbieram, piszesz coś,
że komuś kto nie chce zainstalować WGA należy się bura (nie wiem od
kogo i po co). Co jest bez sensu.

> Pamiętam, że już kiedyś prowadziliśmy podobną dyskusję i wtedy też
> chyba podszedłeś tak cholernie lekceważąco do kwestii bezpieczeństwa.

No ta, wyłączenie Centrum Zabezpieczeń Windows to poważna ujma na tym
bezpieczeństwie. Cholerna! W końcu to tyle robi dla bezpieczeństwa...
Typowy windziarz. :)

> W końcu chyba do kill-file dodam.

No jak Ci argumentów braknie.