Re: Jak wylaczyc z pasku zadan alerty zabezpieczen

Autor: Radosław Sokół <Radoslaw.Sokol_at_polsl.pl>
Data: Tue 24 Oct 2006 - 13:10:26 MET DST

Konrad Kosmowski napisał(a):
> Z wielu powodów można nie chcieć mieć automatycznych aktualizacji, MS
> na siłę wciska sporo gówna z tymi aktualizacjami, więc ja się nie

Proszę bez takiego. Przecież możesz przeglądnąć listę
aktualizacji ręcznie. Nawet przed pobieraniem. W czym
problem? Poza tym nie "wciska" nic, czego legalny użyt-
kownik mógłby się obawiać.

> dziwie jak ktoś to wyłączy i aktualizuje ręcznie. Firewall wbudowany
> jest do dupy szczerze mówiąc, poza tym jeżeli ktoś jest za własnym NAT

Lepszy "do dupy" niż żaden. Poza tym nie przeszkadza
nawet, jak nie jest potrzebny.

> i sensownie skonfiguruje komputer (wyłączy zbędne usługi) to generalnie
> ten firewall mu na grzyba. AV, no cóż ja np. AV nie używam.

Ostrzeżenie o braku AV da się zablokować bez wyłączania reszty.

> Wytłumacz mi na co mi np. pod VMWare (tak mam tu Windows) firewall,
> czy antywirus? A samo Centrum Bezpieczeństwa zajmuje mi jedynie zasoby,
> to je wyłączyłem.

Bo maszyna wirtualna jest czasem wpięta do sieci tak samo,
jak zwykły komputer (ja np. wyłączam NATa VMware i robię
bridged networking).

Powtarzam: trzeba się dowiedzieć w jakim celu ma być wyłączone
centrum zabezpieczeń. Bo jeżeli w jakimś szczytnym i słusznym,
to nie ma sprawy. Ale żeby nie ściągać WGA, to nie tylko nie
należy się instrukcja, ale wręcz należy się bura.

|                 |  Administrator, Politechnika Śląska    |