Re: [XP] Kopia zapasowa w praktyce

Autor: Piotr Smerda <piotrs00_at_go2hell.pl>
Data: Sat 07 Oct 2006 - 23:52:30 MET DST

On Sat, 7 Oct 2006 23:11:12 +0200, Michal Kawecki wrote:

> Użytkownik "Piotr Smerda" <piotrs00@go2hell.pl> napisał w wiadomości
> [...]
>

> Oczywiście, że wykopiowywanie pojedynczych plików mija się z sensem. Ale już
> wykopiowywanie i ich późniejsza kompresja jest jak najbardziej sensowna.
> Porównywałeś kiedyś ntbackup z jakimkolwiek innym programem kompresującym
> dane, nawet ze zwykłym pkzipem? Przy zastosowaniach sieciowych efekt
> powinien być o wiele lepszy, zwłaszcza jeśli taki program ma opcję wyboru
> stopnia kompresji. Skompresowane archiwum ma tą przewagę, że dane zajmują w
> [...]

Oczywiście zgadzam się że lepiej spakować PKZIPem albo innym pakerem - pod
jednym wszakże warunkiem. Warunek ten to zachowanie praw NTFS - z tego co
wiem ZIP (jakikolwiek) nie zachowuje praw do plików. NTBackup można puścić
z prawami Backup Operators - kopiuje wtedy wszystkie pliki, które mu się
wskaże. Nie testowałem skryptów ZIPowych puszczanych z konta Backup
Operators :) No i kolejną ważną zaletą NTBackupu jest częściowa integracja
z Exchange jak i możliwość kopiowania otwartych plików. Co prawda w epoce
Shadow Copy i odpowiednich programów do backupu zaleta ta wydaje się
nieznacząca - ja jednak wolę NTBackup. Po prostu mam go w każdym Windows :)
Poza tym BKFy też się ładnie kompresują ;)
A sieć mam na gigabicie :D

--
Pozdrawiam
Piotrek