Re: XP na qemu - da się?

Autor: Konrad Kosmowski <konrad_at_kosmosik.net>
Data: Fri 06 Oct 2006 - 09:55:59 MET DST

** ethanak wrote:

> Z kqemu korzysta z procesora hosta - powiedzmy że guest jest
> dwukrotnie wolniejszy od hosta (tak piszą w dokumentacji i mniej
> więcej się to zgadza),

No właśnie to się nie zgadza. Bo bierzesz pod uwagę jedynie procesor, a
nie całość na jaką składa się emulowany przez qemu system, tam zdaje
się jest np. grafika na ISA :), dyski w PIO itp. - emuluje naprawdę
leciwy sprzęt i ogólne wrażenie z używania takiego systemu (XP na
qemu) będzie fatalne.

> a to już dla mnie jest do przyjęcia. W każdym razie pełnoekranowe
> filmiki we flashu na tym oglądałem z lekkimi tylko zacięciami
> spowodowanymi chyba emulacją grafiki.

Na qemu/XP?

> a) muszę mieć możliwość podłączenia lokalnego katalogu jako dysku dla
> windowsa (qemu tak ma, vmware nie)

Jak nie ma, Samba.

> b) vmware jakoś na mojej maszynie niespecjalnie daje się uruchomić
> (tzn. kompiluje się ale wysiada przy próbie uruchomienia, zarówno
> serwer jak player), pewnie to przejściowy problem ale wolę nie
> ryzykować że pewnego dnia po jakimś upgradzie vmware mi nie wstanie.

Jaki serwer? Ja mam VMWare na CentOS i działa poprawnie.