Re: XP na qemu - da się?

Autor: ethanak <sweethanak_at_buziaczek.pl>
Data: Fri 06 Oct 2006 - 09:47:46 MET DST

Konrad Kosmowski napisał(a):
[...]
> Oczywiście, że się da.

O, to miło.

> Tyle, że qemu to faktycznie emulator, a nie
> wirtualizator jak vmware, czyli w pełni emuluje procesor, czyli narzut
> wydajności jest dosyć spory (w porównaniu np. do vmware) czyli w
> normalnych warunkach nie da się z takim XP na qemu sensownie pracować.

Z kqemu korzysta z procesora hosta - powiedzmy że guest jest dwukrotnie
wolniejszy od hosta (tak piszą w dokumentacji i mniej więcej się to
zgadza), a to już dla mnie jest do przyjęcia. W każdym razie
pełnoekranowe filmiki we flashu na tym oglądałem z lekkimi tylko
zacięciami spowodowanymi chyba emulacją grafiki.

> Weź lepiej VMWare Server - BTW czego on nie ma co ma qemu?

a) muszę mieć możliwość podłączenia lokalnego katalogu jako dysku dla
windowsa (qemu tak ma, vmware nie)

b) vmware jakoś na mojej maszynie niespecjalnie daje się uruchomić (tzn.
kompiluje się ale wysiada przy próbie uruchomienia, zarówno serwer jak
player), pewnie to przejściowy problem ale wolę nie ryzykować że pewnego
dnia po jakimś upgradzie vmware mi nie wstanie.

ethanak

--
mailto=window.atob('ZXRoYW5ha0Bwb2xpcC5jb20=');
/* Pisze człowiek ambitnie, a tu przychodzi prostak i wszystko rozumie.