Re: Zmiana nazwy uzytkownika

Autor: Michal Biek <mb_at_2.pl.invalid>
Data: Fri 29 Sep 2006 - 08:39:22 MET DST

Maciej_NT log:
[...]
> Pytanie: czego mam uzyc zeby sie nie nabiegac tylko podeslac userom
> skrypta aby to
> zrobili samodzielnie (jakich narzedzi, moze sa juz jakies gotowce (exe)
> do zmiany tych parametrow ?

Mój sposób/tools, który bym zastosował: WMI [wscript, j(ava)script ewent.
C++] w pliku exe.
Problem polega na tym, że o ile passwd można zmienić user(om) stosunkowo
łatwo, to zmiana User.Name na XP w domenie/grupie roboczej WindowsNT jest
bardziej skomplikowana. Klucze odpowiedzialne za to są starannie i
"magicznie" ukryte. Łatwiej/prościej jest stworzyć nowego usera, a 'old'
Delete. Ale tu jest nieprzyjemność/niedogodność, bo nastąpi niestety utrata
profilu.
P.S.
Jeżeli nie znajdziesz odpowiednich skryptów WMI do zmiany passwd i
stworzenia nowego usera to jestem skłonny pro publico bono pokazać
pojedyńczy wzorek/przykład.
Dalszą obróbką (czyli msgBox-ami) i konwersją na exe musisz zająć się sam.
Sposobu podejścia do rozwiązania problemu nie skomentuję z powodu wrodzonej
grzeczności i zrozumienia dla "młodych orłów, a może sępów";-).
GL&BE
Regards

--
"Czego Jaś się nie nauczył