chkdsk vs. "Sprawdzanie dysku"

Autor: |\\/|arci|\\| <em.en_at_g.a.z.e.t.a.pl>
Data: Tue 26 Sep 2006 - 21:00:43 MET DST

Miejsce akcji: Windows 2000 SP4

Zauważyłem, że jeden z plików na dysku nie daje się w pełni poprawnie
odczytać. Włączyłem standardowe sprawdzanie dysku (spod PPM), ale
program nie znalazł żadnego błędu. Następnie włączyłem chkdsk i ku
mojemu zdziwieniu uzyskałem następujący wynik:

Usuwanie błędów atrybutu BITMAP głównej tabeli plików.
CHKDSK wykrył wolne miejsce oznaczone jako przydzielone w mapie bitowej
woluminu
.
System Windows znalazł problemy z systemem plików.
Aby je poprawić, uruchom program CHKDSK z opcją /F (naprawa).

Oczywiście uruchomiłem, nawet kilkakrotnie chkdsk z parametrem /F co
zaowocowało sprawdzeniem dysku przed włączeniem systemu (nie wiem jakie
były jego rezultaty - ekran z podsumowaniem znika od razu), jednak
problem jako taki pozostał. Ponowne włączenie chkdsk daje identyczne
rezultaty.

Pytanie jest następujące: skąd mogą się brać rozbieżności pomiędzy dwoma
narzędziami systemowymi oraz co można więcej z tym zrobić?

Z góry dzięki za pomoc.

--
|\/|arci|\|                      e|\/|.e|\| gazeta.pl
Uwaga na dodatkowe kropki w adresie e-mail w naglowku