Podmiana tekstu w pliku, czy batch wystarczy?

Autor: Marsjanin <08.2006.usenet_at_marsjanin.tk>
Data: Tue 26 Sep 2006 - 20:56:52 MET DST

                        Witam.

Hmm, TG||NTG? Spróbuję...

Mam plik *.ini, w którym chcę zmienić dwie linijki. Potrafiłbym je
wyszukać... I na tym moja wiedza się kończy. Plik zbudowany jest w
sposób następujący:

[sekcja1]
opcja1=on
opcja2=off
opcja3=on
opcja4=on
opcja5=off

[sekcja2]
zmienna1=blabla1
zmienna2=blabla2

...itd. Potrzebuję np. "wyłączyć" opcje 3. i 4. Myślałem, żeby je
najpierw skasować:

type plik.ini | find /v "opcja3" > temp.ini
type temp.ini | find /v "opcja4" > temp.ini

...potem możnaby dodać odpowiednie wartości, np. tak:

echo opcja3=off >> temp.ini
echo opcja4=off >> temp.ini

...i niby to jest to, ale jest jedno poważne "ale". Otóż opcje są
dopisane w sekcji 2 (po prostu na końcu pliku), podczas, gdy muszą być
gdziekolwiek w sekcji pierwszej...

Jakieś pomysły z batch? Czy musiałbym jakiś "mądrzejszy" program do
tego podpiąć... to sobie dam siana, bo w sumie to tylko poprawa pewnej
mało istotnej bzdurki graficznej w pewnym programie, który uparcie
rozpieprza to ustawienie (ewidentny bug).

--
  Pozdrawiam,  Marsjanin.  Skype :  marsjanin.tk
  Nie zawsze bluescreen pod windą jest przez windę !!!