Re: Jak odzyskac bootloader Windows?

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Wed 20 Sep 2006 - 11:18:46 MET DST

Użytkownik "Andrzej P. Wozniak" <uszer@poczta.onet.pl.invalid> napisał w
wiadomości news:eeq4pk$2gj$1@mx1.internetia.pl...
> Osoba podpisana jako Michal Kawecki <kkwinto@o2.px> w artykule

> Nie. Kiedyś już pisałem, że to zależy też od dysku. Był okres przejściowy,
> którym dyski miały zworki do wyboru translacji - 15 (255) lub 16 (240)
> głowic.

Dzięki, przypomniałem sobie tamtą dyskusję.

> Mogę się założyć, że miałeś takie płyty, ale nie w parze z dyskiem 240/63.
> Nie pamiętam teraz, jakie to były płyty, ale kojarzy mi się coś z Intelem
> (AmiBIOS) lub BIOS-em Phoenixa. Dawniej BIOS tej drugiej firmy w Polsce
> był
> rzadko spotykany, ale po połączeniu Phoenixa z Awardem w BIOS-ach są
> rozwiązania obu firm.

Wygląda więc na to, że obecne płyty główne mają BIOS-y bardziej
"kompatybilne" z Windows. Zresztą, nie upieram się, dość rzadko zdarza mi
się oglądać geometrię całkiem pustego dysku. Z reguły od razu go
partycjonuję :-). Tak się tylko zastanawiam, jak to jest że taki fdisk
zawsze zakłada partycje z geometrią 255/63. Przecież działa spod DOS-a, a
więc musi przyjmować geometrię taką jaką mu BIOS raportuje...

--
M.   [MS-MVP]
/odpowiadając zmień px na pl/