Re: Jak odzyskac bootloader Windows?

Autor: Andrzej P. Wozniak <uszer_at_poczta.onet.pl.invalid>
Data: Wed 20 Sep 2006 - 02:00:42 MET DST

Osoba podpisana jako Michal Kawecki <kkwinto@o2.px> w artykule
<news:kfrpee.ojc.ln@kwinto.prv> pisze:

> BIOS wybiera geometrię dysku na podstawie geometrii pierwszej dostępnej
> dla niego partycji. Jeżeli dysk jest pusty, to przyjmuje 255/63.

Nie. Kiedyś już pisałem, że to zależy też od dysku. Był okres przejściowy, w
którym dyski miały zworki do wyboru translacji - 15 (255) lub 16 (240)
głowic.

> Tak
> przynajmniej zachowywały się wszystkie płyty główne, z jakimi miałem
> styczność.

Mogę się założyć, że miałeś takie płyty, ale nie w parze z dyskiem 240/63.
Nie pamiętam teraz, jakie to były płyty, ale kojarzy mi się coś z Intelem
(AmiBIOS) lub BIOS-em Phoenixa. Dawniej BIOS tej drugiej firmy w Polsce był
rzadko spotykany, ale po połączeniu Phoenixa z Awardem w BIOS-ach są
rozwiązania obu firm.

--
Andrzej P. Woźniak  uszer@pochta.onet.pl  (zamień miejscami z<->h w adresie)