Re: Problemy z krojem fontów pomiędzy literami ł i ń

Autor: Andrzej P. Wozniak <uszer_at_poczta.onet.pl.invalid>
Data: Tue 19 Sep 2006 - 20:35:31 MET DST

Osoba podpisana jako Marsjanin <08.2006.usenet@marsjanin.tk> w artykule
<news:13hv4ktyygybq$.dlg@marsjanin.tk> pisze:

> Rok 2006 - wrzesień. Dokładnie to niedziela, 17-go. Nieco po 20-ej.
> Nagle zza rogu Baobam wrzuca na pl.comp.os.ms-windows.winnt:

> Witam, miałem taki problem w komunikatorze Konnekt, którego już
> niestety nie używam; oto link do postu na forum:
>
> http://www.konnekt.info/forum/index.php?showtopic=3311
>
> Używałem wtedy Windowsa ME lub 98, a podziałał plik DLL z Windowsa XP.
> Ów XP na pewno nie miał SP2, ale raczej na pewno miał SP1.

Przytaczam to, co napisałeś...
/----
Niestety, a może stety - "na czuja" wziąłem od kumpla z XP...
[...]
wersja: 5.50.99.2009
opis: Rich Text Edit Control, v5.0
data: środa, 16 czerwca 2004 r., 23:36:48
rozmiar: 965 400 b
\----
...a co oznacza, że nie dokończyłem przeglądu plików, przynajmniej z
pakietów MS Office.

Ten plik nie jest bowiem z Windows, ale z pakietu MS Office 2003. Pod
Win98SE faktycznie działa, ale nie mam przekonania, czy będzie działać pod
Win95, bo MSO2k3 jako całość pod Win9x nie działa. Poza tym na forum MSFN
zgłaszano zastrzeżenia do bibliotek tej wersji (również nowszych):
http://www.msfn.org/board/lofiversion/index.php/t72448.html
/----
Surprisingly, riched20.dll version 5.50.99.2012 (from Office 2003) has the
problem of 5.3x versions corrected only partially, just accented letters
display correctly, but other signs (with code 132, 134, 135, 137, 149, 150,
151, 155, 161, 162, 178, 189, 255) change the font again.
\----
W MS Office XP jest kontrolka w wersji 4.0, którą polecano na forum MSFN
(najmniej zastrzeżeń) i która na pewno pod wszystkimi wersjami Windows
będzie działać poprawnie.

Zaktualizowane kontrolki v4.0 i v5.0 są w Service Packach i kolejnych
aktualizacjach dostępnych na Office Update, ale stamtąd nie da się ich tak
łatwo wyciągnąć.

Gwoli uzupełnienia - w Win2003 jest kontrolka v3.0 (5.31.x.x) - działająca
niepoprawnie, jak pozostałe w tej wersji.

Jak z tego przeglądu wynika, tylko zainstalowanie MS Office XP lub 2003
(ewentualnie wyciągnięcie stamtąd samych bibliotek) oznacza ustąpienie
kłopotów w dowolnej wersji Windows.
Zalecane najnowsze pliki v4.0 (5.40) są dostepne do pobrania tu:
http://www.mdgx.com/files/RICHED9X.EXE
Spośród plików zawartych w tym archiwum przydatne są również:
- aktualizacja biblioteki USP10.DLL wywoływanej z kontrolki RICHED20.DLL
(trzeba je koniecznie zainstalować razem);
- kontrolka RICHTX32.OCX dla Internet Explorera.

Jesli ktoś zechce sprawdzić działanie i podać numer wersji RICHED20.DLL
dostępnej w MS Office 2007, to będzie już chyba ostateczne rozwiązanie
zagadki.

--
Andrzej P. Woźniak  uszer@pochta.onet.pl  (zamień miejscami z<->h w adresie)