Re: Jak odzyskac bootloader Windows?

Autor: Tomek Jarzynka <tomee_at_ZMIEN-tlen-NA-kadu.tlen.net>
Data: Fri 15 Sep 2006 - 18:53:39 MET DST

Nudna wrotka - Michal Kawecki napisal w <p1n4ee.cei.ln@kwinto.prv>:

> Nie, skądże. Przecież system masz sprawny, zaczyna się uruchamiać, a to
> już jest bardzo OK. Teraz trzeba tylko wyzerować podpis dysku poleceniem
> fdisk /mbr (jest to uboczny rezultat tego polecenia - patrz
> http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;pl;249321 ) i będzie OK.

Tylko skąd wziąć fdisk, jak mam dostep tylko do konsoli odzyskiwania?
Listowanie katalogów spod konsoli nie działa, spod Linuksa - tak, mam dostęp
do plików (sterownik ntfs).

> Aha, przeskanuj tę partycję poleceniem chkdsk /p lub lepiej chkdsk /r spod
> Konsoli Odzyskiwania, może coś tam trzeba na niej jednak naprawić.
> Parametr /p odpowiada w tym środowisku parametrowi /f.

Przeskanowałem, mówił coś ogólnikowo, że naprawia wpisy, ale nie przyniosło
to rezultatu.

> Mam tylko nadzieję, że ten dysk jest taki sam jak poprzedni, bo jeśli
> chcesz przejść z PATA na SATA, no to pewnie trzeba mu jeszcze sterowniki
> do kontrolera SATA podłożyć z dyskietki (F6 na starcie)... A jak już nic
> nie pomoże - przeinstaluj tylko system, nic nie stracisz.
> 315341 - Jak przeprowadzić uaktualnienie na miejscu (ponowną instalację)
> systemu Windows XP
> http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;pl;315341

Dzięki, poczytam

> P.S. I jeszcze jedno. Rozmawiamy o przenosinach dysku, czy także o zmianie
> płyty głównej? Bo jeśli to drugie, to nawet ta reinstalacja może mu nie
> pomóc...

Płyty głównej? W laptopie? :)

--
tomasz k. jarzynka / 601 706 601 / tomee(a-t)kadu(d-o-t)net
"Work like you don't need the money.