Re: Jak odzyskac bootloader Windows?

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Tue 12 Sep 2006 - 00:08:30 MET DST

Użytkownik "Tomek Jarzynka" <tomee@ZMIEN-tlen-NA-kadu.tlen.net> napisał w
wiadomości news:72380447.PXvQJPq3NE@arista.4mind.pl...

> Spróbowałem i nic z tego. fixmbr przeszedł, fixboot też, chociaż krzyczał
> o nieznanym rodzaju partycji, ale bootcfg /rebuild już nie.
> Postęp jest taki, że pojawia się splashscreen Windows, po czym wywala
> BSOD z informacją, że coś-tam-coś-tam (rebootuje się po sekundzie) użyć
> chkdsk /F. Tylko, że w konsoli odzyskiwania chkdsk nie ma takiego
> parametru...
>
> Czyli co, pozostaje mi zbackupować dane i zainstalować system od nowa? :|

Nie, skądże. Przecież system masz sprawny, zaczyna się uruchamiać, a to już
jest bardzo OK. Teraz trzeba tylko wyzerować podpis dysku poleceniem fdisk
/mbr (jest to uboczny rezultat tego polecenia - patrz
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;pl;249321 ) i będzie OK.
Aha, przeskanuj tę partycję poleceniem chkdsk /p lub lepiej chkdsk /r spod
Konsoli Odzyskiwania, może coś tam trzeba na niej jednak naprawić. Parametr
/p odpowiada w tym środowisku parametrowi /f.

Mam tylko nadzieję, że ten dysk jest taki sam jak poprzedni, bo jeśli chcesz
przejść z PATA na SATA, no to pewnie trzeba mu jeszcze sterowniki do
kontrolera SATA podłożyć z dyskietki (F6 na starcie)... A jak już nic nie
pomoże - przeinstaluj tylko system, nic nie stracisz.

315341 - Jak przeprowadzić uaktualnienie na miejscu (ponowną instalację)
systemu Windows XP
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;pl;315341

P.S. I jeszcze jedno. Rozmawiamy o przenosinach dysku, czy także o zmianie
płyty głównej? Bo jeśli to drugie, to nawet ta reinstalacja może mu nie
pomóc...

--
M.   [MS-MVP]
/odpowiadając zmień px na pl/