Re: Problem z OE 6

Autor: Andrzej P. Wozniak <uszer_at_poczta.onet.pl.invalid>
Data: Fri 15 Sep 2006 - 12:41:09 MET DST

Osoba podpisana jako Saper/nolin11 <nolin11_USUNT_TO@interia.pl> w artykule
<news:ee932g$gv0$1@news.dialog.net.pl> pisze:

> Wg. mnie to jest normalne (i na każdym serwerze poczty tak jest - np.
> interia, o2, itd...), bo przecież protokól smtp nie ma czegoś takiego jak
> "wrzuć do kosza wiadomość",

Nie wiem, na ile znasz protokół (E)SMTP, ale o IMAP to chyba nigdy nie
słyszałeś. Kosz to folder jak inne.

> Mogę przypuszczać (pewnie tak jest ale nie wiem gdyż nie zajmowałem się
> tym - nigdy też nie próbowałm pisać takiego czegoś ) iż serwer webmail (,a
> może po prostu serwer www z obsługą php+mysql (alob inna baza) który łączy
> się z smtp) posiada bazę z numerami wiadomości i w każdym wpisie ma
> zaznaczone gdzie jest ta wiadomość (jaki folder),a serwer smtp nie ma
> czegoś takiego dla niego jest albo nie ma.
> Oczywiście jeszcze aktualizacja bazy i itd... itp.... do tego :)

Nie chodzi o wewnętrzną organizację webmaila, tylko o komunikację między
serwerami. Już pisałem, że jest możliwe opóźnienie w tej komunikacji, teraz
dodam, że jest możliwy dostęp do skrzynki w trybie tylko do odczytu.
Nietrudno się domyślić, że dobry webmail tak właśnie działa - nie ma sensu
blokować skrzynki na wyłączność bez potrzeby, możliwość równoczesnego
logowania z kilku miejsc określa się w uprawnieniach uzytkownika.

--
Andrzej P. Woźniak  uszer@pochta.onet.pl  (zamień miejscami z<->h w adresie)