Re: MTU

Autor: Paweł Goleń <p_golen_at_ks.onet.pl>
Data: Thu 14 Sep 2006 - 01:22:03 MET DST

sTav wrote:

> Ale na win98SE daje sie wszystko skonfigurować tak ze MTU=1500 jest OK.
> A ja usiłuję dopytać czy ktoś wie co wprowadza ograniczenie do 1480 w XP.

Rozumiem, że przez te "problemy" z MTU nie możesz skorzystać z google? :)

How to change the PPPoE MTU size in Windows XP
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;283165

The default and maximum PPPoE MTU size is 1,480 bytes. With some
Internet service providers (ISPs), you may have to reduce the MTU size
of a PPPoE connection to a value between 1,400 and 1,480 (for example,
to 1,454). Do not set an MTU size smaller than 1,400.

Default MTU Size for Different Network Topology
http://support.microsoft.com/kb/314496/

    Network MTU (bytes)
    -----------------------------------
    16 Mbps Token Ring 17914
    4 Mbps Token Ring 4464
    FDDI 4352
    Ethernet 1500
    IEEE 802.3/802.2 1492
    PPPoE (WAN Miniport) 1480
    X.25 576

A dlaczego akurat tak? Być może stwierdzili, że 89,95% istniejących
usług PPPoE właśnie z takim MTU będzie działało najlepiej :P

--
Paweł Goleń
mailto:p_golen@ks.onet.pl