Re: MTU

Autor: sTav <marmro9_at_o2.beztego.pl>
Data: Thu 14 Sep 2006 - 00:22:55 MET DST

W artykule news:ee9ps8$15o$1@opal.icpnet.pl,
niejaki(a): Michal Biek z adresu <mb@2.pl.invalid> napisał(a):

> A co to jest te "smok'owe vel smocze;-)" & papug_sTav 'MaxMTU
> 1500'...!? W Rejestrze nie ma/nie istnieje/nie widzę c(zeg)oś takiego
> jak 'MaxMTU'

Wiedziałem, że ktoś nie wytrzyma i się przyczepi... :-)

MTU jako jednostkę (unit) można ustawić. Jeśli ustawimy na najwyższą to
będzie "max MTU" możliwy do wykorzystania. Jasne?

> [...]
> W XP masz IMHO poprostu ustalone [ bo EnablePMTUDiscovery (1) ] w onej
> chwili MTU (1480) dla danego interfejsu sieciowego
> ... no i taki możesz wysyłać maksymalny pakiet przez "Twoją" sieć.
> Czyli jest to standardowe ograniczenie (transportowe) w danej sieci
> pochodzące z pierwszego hosta (w tej danej sieci) z którym
> skomunikuje się lhost w celu zapobiegania degragmentacji itd. :-)
> BTW sprawdź:
> HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services
> Tcpip\Parameters\Interfaces\ID_karty
> MTU

Proszę, przyjmijcie do wiadomości że wiem co ustawić i gdzie, jak się robi
test, że trzeba zresetować itp. :-)
Pozatym są programy które ustawiają żądane MTU bez ręcznego grzebania w
rejestrze.
Oczywiście *teraz* (w XP) jest tam wartość 1480, bo jest to *przetestowana*
*maksymalna* *możliwa* *wartość* dla tego połączenia i OS XP.
Rownież modem *teraz* jest skonfigurowany (*w XP*) na 1480 z tego samego
powodu.
Ale na win98SE daje sie wszystko skonfigurować tak ze MTU=1500 jest OK.
A ja usiłuję dopytać czy ktoś wie co wprowadza ograniczenie do 1480 w XP.

--
Pozdrowienia!
 /-/ Mariusz