Re: MTU

Autor: sTav <marmro9_at_o2.beztego.pl>
Data: Wed 13 Sep 2006 - 18:53:42 MET DST

Użytkownik "Andrzej P. Wozniak" <uszer@poczta.onet.pl.invalid> napisał w
wiadomości news:ee98rv$omc$1@mx1.internetia.pl...

> Nie masz wszystkiego jednakowego. W różnych systemach masz różne wersje
> sterowników i programów, masz uruchomione różne usługi i otwarte różne
> porty.

To prawda, ale własnie szukam przyczyny. N.p. czy samo istnienie
_wyłączonej_ (ale nie odinstalowanej) usługi QoS RSVP może mieć wpływ...

> Nawet jak firewall jest ten sam, to może rozpoznać, że pracuje w
> innym systemie i uruchomić inny zestaw *wbudowanych* reguł.

Ten akurat nie ma wbudowanych reguł , wszystko się ustawia, choć oczywiście
masz rację o tyle że "siada" na innej "warstwie" czy "składnikach" NDIS, bo
to nie ten sam system op. Ale do reguł ICMP nic to nie ma.

> Nie wiem, co i jak sprawdzałeś, ale jedynym miarodajnym testem jest ping
> do
> *najbliższego* routera. Przykładowo w sieci lokalnej przechodzący
> ping 192.168.0.1 -f -l 1472
> oznacza MaxMTU 1500.

No i własnie taki test (-f -l 1472) na router brzegowy TP (zresztą nie
tylko, można wpisać każdy host który odpowiada na ping) w win98SE
przechodzi, a w XP nie. W XP trzeba ustawic -f -l 1452, więc *jest*
ograniczenie.

Pytanie: Gdzie / przez co są blokowane pakiety -f > -l1452?
 przez XP WAN Miniport?
Jest to gdzieś "zaszyte"?
Być może to też taki wynalazek jak ten z ograniczeiem "half-connection" do
10.

--
Pozdrowienia!
/-/. Mariusz